Głównym założeniem naszej szkoły jest przestrzeganie zasad, które leżą u podstaw kształtowania młodego człowieka i przygotowania go do odniesienia sukcesu – w nauce i w życiu.
Są to: upór w osiąganiu wyznaczonego celu. wiara we własne siły i możliwości, organizacja swoich działań i zarządzanie czasem oraz współpraca z innymi, tolerancja, przestrzeganie zasad, szacunek dla innych.
Podstawą funkcjonowania naszej szkoły jest przekonanie, że dużo więcej osiąga się kładąc nacisk na wyrabianie w dzieciach samodyscypliny,
umiejętności właściwego szukania informacji oraz czerpania przyjemności ze zdobywania wiedzy, aniżeli skupiając się wyłącznie na dyscyplinie i nauce polegającej na uczeniu się na pamięć.
Stwarzamy każdemu dziecku warunki zrównoważonego rozwoju poprzez zaoferowanie mu dostępu do niestandardowych zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych. Jednym z istotnych elementów przyjętej przez nas metody jest zapewnienie uczniom częstego kontaktu z różnymi środowiskami, w tym przede wszystkim ze środowiskiem akademickim. Pozwala to pokazać dziecku praktyczny aspekt zdobywania wiedzy i potrzebę twórczego myślenia i działania.
Razem z rodzicami wspieramy każde dziecko w poszukiwaniu własnej drogi edukacyjnej i kształtowaniu własnej osobowości. Wzmacniamy jego kreatywność, komunikację, umiejętność współpracy w grupie oraz indywidualne możliwości intelektualne. Dbamy o bliski kontakt z szeroko pojętą kulturą i sztuką, który kształtuje człowieka wrażliwego na otaczający go świat. Poprzez uczestnictwo w szkolnych debatach i wolontariacie wzmacniamy takie cechy charakteru, jak życzliwość, tolerancja, wrażliwość, odpowiedzialność za siebie i drugiego człowieka oraz przygotujemy naszych uczniów do życia w społeczeństwie demokratycznym.
Misją szkoły jest kształcenie i wychowanie uczniów oparte na odpowiedzialności za siebie i innych członków społeczności. Ponadto wyposażenie ich w wiedzę i kompetencje na wysokim poziomie, aby stali się odpowiedzialnymi, kreatywnymi i wrażliwymi członkami społeczności, w której funkcjonują: rodziny, miasta, kraju, świata oraz, aby potrafili wykorzystywać własny potencjał i dostosowywać się do szybko zmieniającej się rzeczywistości, ucząc się przez całe życie.
Szkoła zapewni uczniom pełen rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.
Ponieważ dobro i rozwój dziecka jest najwyższą wartością chronioną przez szkołę – dostosujemy profil kształcenia stosownie do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Szkoła preferuje humanistyczną wizję człowieka, dba o kształtowanie dojrzałych osobowości wychowanków, którzy będą umieli nieustannie podejmować trud własnego rozwoju.
Szkoła inicjuje sytuacje, w których uczeń chce sam zdobywać wiedzę oraz rozwijać swoje talenty i zainteresowania.